czwartek, 21 lipca 2016

Nie śpię, trzymam chemię

  Zaglądając dziś na fejs-zbuka zauważyłem wpis z tekstem „Uwaga! Ta sałata zabija!”. Oczywiście z Faktu, oczywiście nie zabija sałata tylko bakteria E. Coli i oczywiście nie wiadomo czy to prawda, bo to Fakt. Zastanowiło mnie, jakie to chemiczne ciekawostki można znaleźć w tymże czasopiśmie tak więc użyłem googlehacka na stronie fucktu:

site:fakt.pl chemia

No i natrafiłem na kilka ciekawych, wręcz klasycznych stwierdzeń
  Z tego artykułu dowiedziałem się, że w jedzeniu znajdują się związki chemiczne będące barwnikami, standardowo autor zapomniał, że znajdujące się w jedzeniu białka, cukry, witaminy oraz LSD to też związki chemiczne.

  W tym samym artykule Fakt poleca owoce, bo mają dużo witamin ble ble ble… ale już w następnym okazuje się, że witaminy są złe jeśli tylko ktoś poda pełną nazwę jakiejś (pewnie dlatego że ciężko ją później skopiować bez błędu)



  Z innego artykułu dowiedziałem się, że bawełniana bielizna może powodować bezpłodność:



  Oczywiście nazwa substancji z błędem, przy czym gogle pokazuje dobitnie, z jakich kręgów pochodzą te njusy



  Autor zaleca stosowanie bielizny organicznej na szczęście jedyna bielizna nieorganiczna, jaką znam wygląda tak:



Nie stosuję:)

2 komentarze: