czwartek, 9 czerwca 2011

Półstały roztwór elektronów

  W tym poście przedstawię dość ciekawy przykład „mutacji” informacji naukowej przechodzącej przez pióro redaktorów różnych serwisów
  Moja wędrówka zaczyna się na stronie autoa.pl gdzie przeczytałem:

Zamiast litu lub niklu, nowy akumulator wykorzystuje elektrony w półstałym płynie.

  No tak roztwór elektronów, od razu pomyślałem, że to musi się znaleźć na moim blogu i postanowiłem sprawdzić źródło. Wprawdzie był podany tylko adres strony głównej, autoblog.com jednak po chwili dotarłem do strony z artykułem. Dalej poszło z górki, tylko 3 kliknięcia w „Source” i dotarłem do strony MIT, na której to był odnośnik do publikacji naukowej.
  No i okazało się, że nasz półstały płyn zawiera lit oraz nikiel, oraz że płyny są dwa, jeden jest anodą drugi katodą.
  Wynalazek nazwano „baterią przepływową”(flow battery), jego podstawowym elementem jest zawiesina sproszkowanych elektrod w elektrolicie. W czasie pracy urządzenia oba płyny  pompuje się do ogniwa i tam zachodzą reakcje elektrodowe, czyli wytwarzanie energii elektrycznej. W ogniwie płyny są oddzielone membraną półprzepuszczalną. Teraz brzmi to całkiem sensownie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz